2010. április 27., kedd

Mogyoróvajas keksz

Rákattantam a kekszekre. Ez a recept teljes egészében Sajtkukactól van, a mennyiségeket csökkentettem csak a felére - így is majdnem két gáztepsinyi keksz készült. A mogyoróvaj, az apró mogyoródarabkák és a tejcsoki tökéletesek együtt: tegnap éjjel fél 12-kor még a konyhaasztalnál ültem, és nem tudtam abbahagyni...


Hozzávalók:
1 bögre liszt
1 teáskanál szódabikarbóna
1/2 teáskanál só
11 dkg szobahőmérsékletű vaj
1 bögre nádcukor
1 tojás
1/2 bögre mogyoróvaj (mogyoródarabokkal)
9 dkg tejcsoki, aprítva
1 teáskanál vaníliás nádcukor

A lisztet, a szódabikarbónát és a sót összekeverjük egy tálban. A vajat kikeverjük a cukrokkal, hozzáadjuk a tojást, a mogyoróvajat, végül a lisztet és egyneművé keverjük. Beleszórjuk a csokit is, és legalább egy fél órára hűtőbe tesszük.

A sütőt 190 fokra előmelegítjük, egy gáztepsit kibélelünk sütőpapírral. A tésztából kis gombócokat formázunk, és egymástól jó nagy távolságra pakoljuk őket (4 db/sor), kissé ellapítjuk. 11 perc alatt megsütjük.

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Szépek lettek :)
Nekem a mogyoróvajas keksz szétfolyt :)

sütiszörny írta...

Szia Bianka,
a tésztának jót tesz, ha pár óráig a hűtőben van, plusz tényleg nem szabad egymáshoz közel tenni a tésztagombócokat, mert hajlamosak egybefolyni (tapasztalat).

Bianka írta...

Köszi a tancsáod
Ki fogom próbálni a te receptedet is :) , mert mikor készítettem máséval tettem.

Blog Widget by LinkWithin