2010. május 2., vasárnap

Diós-lekváros kosárkák

A múlt héten kaptam egy üveg kókuszos almalekvárt (meg még van valami benne), azóta pörgött az agyam, hogy hogyan használjam fel: egy régi bevált receptet használtam tésztának (morzsakocka) és kis kosárkákban sütöttem meg a hétvégi sütit.


Hozzávalók 9 kosárkához
12 dkg liszt
8 dkg vaj
4 dkg porcukor
1 csipet só
1 tojássárgája
1 ek. tejföl

A morzsához:
6,5 dkg vaj
10 dkg liszt 7,5 dkg cukor

A töltelékhez:
lekvár
1 kk. őrölt fahéj
8 dkg dió
1 evőkanál nádcukor

Az omlós tésztához a lisztben elmorzsoljuk a vajat, hozzáadjuk a porcukrot, vaníliás cukrot, a sót, a tojássárgáját és a tejfölt, majd összegyúrjuk. Elméletileg 2 órára a hűtőbe kell tenni, én csak addig tettem be, amíg előkészítettem a süti többi részét.

A morzsához összekeverjük a lisztet és a cukrot, a vajat felolvasztjuk és hozzáadjuk a lisztes keverékhez, morzsaszerű képződményt kell, hogy kapjunk. Ezt is bedobjuk a hűtőbe az omlós tészta mellé.

A diót durvára aprítjuk, ehhez jön a fahéj és a cukor.

A sütőt 180 fokra előmelegítjük. 9 kosárkát kivajazunk. Az alaptésztát kis gombócokká formázzuk és belegyurmázzuk a formába. Mindegyik kosárba egy-egy kanál lekvárt teszünk, rászórjuk a diót, majd a morzsát is. Kb. 20 perc alatt sül meg.

Ha már félig kihűlt, kiszedjük a formából.

Elfért volna rajta egy kis vaníliaszósz is, de a lustaságom megakadályozott, hogy főzzek egyet.

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Ez isteni, remek. De rég szeretnék én is készíteni, de valahogy sosem jutottam el

Belly írta...

Én mindig baracklekvárral,diós habbal készítem,de így is fini lehet.

Blog Widget by LinkWithin