2009. január 16., péntek

Norvég fahéjas tekercs by Nigella

Nem gondoltam volna, hogy verni fogja nagymamám kelt tésztáját Nigella receptje, de igen. Szinte veri. Puha, omlós még másnap is. Nyamm.
A receptet a Hogyan váljunk házi istennőkké c. könyvében találtam. Az eredeti mennyiség kétharmadából készítettem el a csigákat, mert kihagytam a tekercsek alá való réteget.


Hozzávalók:
40 dkg liszt
6,6 dkg porcukor
kb 1/3 teáskanál só
3 dkg friss élesztő
6,6 dkg vaj
2,6 dl tej
1 tojás

A hozzávalókat a kenyérsütő géppel fél óra alatt megkelesztettem. Én még szórtam hozzá egy kis lisztet, mert elég folyós volt a tészta (de csak annyit, hogy ne ragadjon nyújtáskor oda a deszkához).

A töltelékhez:
10 dkg vaj
10 dkg barna cukor
1,5 teáskanál fahéj
Ezeket egyszerűen összekeverjük.

1 tojás felverve a bevonathoz.

A tésztát 50x25 centis téglalappá nyújtjuk, megkenjük a töltelékkel, majd szorosan felcsavarjuk a tésztét. A sütőt 200 fokra előmelegítjük, egy 35x25 centis tepsit kikenünk vajjal. A tekercset 2 centis szeletekre vágjuk és a tepsibe pakoljuk, nem baj, ha összeérnek. Megkenjük őket tojással és még 15 percig langyos helyen kelesztjük.
Nigella 20-25 percet ír sütési időnek, én kb. 10 perc után levettem a hőmérsékletet 175 fokra, és így sült meg gyönyörű barnára a süti.

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin