2008. szeptember 29., hétfő

Mogyoróvajas keksz

A recept innen és Macitól származik: mivel a mogyoróvaj már elég régóta árválkodott a szekrényben, a tettek mezejére léptem és szombat este 8-kor és megsütöttem ezt a kekszet.
A végeredmény nem lett rossz, érezni rajta a mogyoróvajat rendesen, a tesztközönségtől (2 gyermek) holnap gyűjtöm be a véleményeket. Szerintem ez az a süti, aminek a tésztája sokkal finomabb nyersen, mint sülve. Vagy csak túlettem magam...


Hozzávalók:
10 dkg vaj
12,5 dkg mogyoróvaj
15 dkg cukor (Macinál több)
1 csipet só
1 tojás
15 dkg liszt az eredeti recept szerint, nekem még 11 dkg-t felvett
½ teáskanál szódabikarbóna

A puha vajat és a mogyorókrémet kikeverjük, hozzáadjuk a cukrot, a tojást, a sót, simára keverjük. Végül jön a szódabikarbónás liszt is. A sütőt 190 fokra előmelegítjük, a tésztából kis gombócokat gyúrunk és egy sütőpapírral bélelt tepsibe, egymástól elég nagy távolságra helyezzük őket. Egy villa segítségével szétlapítjuk, ettől lesz szép kockás a teteje. 14 perc alatt aranysárgára sütjük. A díszítés ötletét innen loptam. A keksz két szélét olvasztott csokiba márjtuk, majd szeletelt mandulával/ apróra vágott mogyoróval meghintjük.

Update: a tesztszemélyeknek nem ízlett, de elmondásuk szerint az anyukájuknak igen.
Tovább tesztelem.

3 megjegyzés:

schiava írta...

Ilyet én akarok! MOgyoróvaj csak jó lehet!
L!

Névtelen írta...

Megkóstoltam tegnap! Nagyon bejött! Ha minden jól megy, hétvégén megsütöm!
L.

Névtelen írta...

Megsütöttem hétfőn, aztán megsütöttem kedden is. Még egy adagra való mogyoróvajam van, aztán game over.

Blog Widget by LinkWithin