2008. október 5., vasárnap

Csokis-mogyorós kuglóf

Ezt a kuglófot egyszer már megsütöttem (itt), most a fehér tésztához adtam egy kis mogyorót is, ami után kb. egy hétig loholtam. Azt hiszem elmegyek mogyorótermesztőnek és simán meggazdagszom belőle, ugyanis 10 deka csomagolt mogyoró (nem a földi, hanem a mókusos) 500 forintba kerül. Végül a Lehel piacon szereztem baráti áron két adag süteményre valót.

Hozzávalók:
28 dkg vaj
12 dkg kristálycukor
12 dkg barna cukor
vaníliás cukor
4 tojás (eredeti recept szerint 5)
28 dkg liszt
1,5 teáskanál sütőpor
0,5 teáskanál szódabikarbóna
3-4 evőkanál tejszín
2 evőkanál kakaópor
2 evőkanál tej
7,5 dkg apróra tört étcsokoládé
7,5 dkg durvára darált mogyoró

Először elkészítjük a fehér alapot: kikeverjük a vajat a kétféle cukorral, egyenként hozzáadjuk a tojásokat, majd a lisztet, amelyet előtte jól elkevertünk a szódabikarbónával és a sütőporral, végül belekeverjük a tejszínt. Ezután a tésztát megfelezzük, az egyik feléhez hozzákeverjük a kakaóport, tejet és a csokidarabokat, a megmaradt fehér részhez pedig a durvára darált mogyorót adjuk. A formába belekanalazzuk a tésztát, 1 kanál fehér, 1 kanál fekete. Előmelegített sütőben 175 fokon 50-55 percig sütjük (tűpróbával ellenőrizzük).



6 megjegyzés:

Millie írta...

Képzeld két hete rákattantam a kuglófokra. Sajna csak a boltira, mivel időm eddig semmi nem volt. Így most kuglófreceptekre vadászom (és kalácsokéra is). Valami olyat szeretnék, ami nem szárad ki 24 óra alatt... ez ilyen? Vagy olyan jó, hogy nem is marad belőle?
Amúgy apukámnak van két db 3 méteres mogyoróbokra, az idén jó volt a termés. Négy vödör mogyorót szedtem össze alóluk...Próbáltam is fűzni, hogy a maradék 400 négyszögölet is beültethetné...
A Bosnyák piac kinti részén van egy magvas asszonyság, nála még mindig 3ezer alatt van kilója a mogyinak (ha jól emlékszem, bár én mindig mást veszek nála).

sütiszörny írta...

Millie,
Ez a kuglóf nagyon finom puha maradt másnap is, csak ajánlani tudom! A mogyorót irigylem, hihetetlen, hogy mennyire drága, a dióval egyetemben...
Ha kalácsot szeretnél sütni, szerintem próbáld ki Maci hokkaido tejeskalácsát, én már megsütöttem, és az volt életem legfinomabb kalácsa.

Millie írta...

Köszönöm a tippet! Mindeképpen kipróbálom és referálok!!!
A Bosnyákos hölgyet pedig érdemes megkeresni, legközelebb ha megyek, megnézem pontosan mennyibe kerül nála a mogyi!

Millie írta...

Megcsináltam a Hokkaido kalácsot, valami csoda lett! Azt hiszem minden héten meg kell sütnöm egy darabig :-D
Köszönöm a tippet!
Millie

sütiszörny írta...

Örülök, hogy ízlett, az érdem Macié:)

Csibész írta...

Volt késő nyárról Csibész kutyámmal séta közben szedett mogyoró, amire a molyok is elkezdtek rákapni, így gyorsan el kellett használni. Valami finom csokis-mogyorósat akartam sütni, akkor még nem tudtam mit. Elkezdtem böngészni a neten és akkor bukkantam rá a blogodra. Ez a recept nagyon megtetszett. Megcsináltam, egész hamar meglett és utána nem győztem bezsebelni a bókokat! És mindenki a receptet kéri! Köszi szépen, hatalmas siker!

Blog Widget by LinkWithin