2008. május 24., szombat

Csokis keksz

A vasárnapi sütésem nagy fejtörést okozott, mert sehogy sem kaptam ihletet. Nem akartam túl bonyolult, piszmogós dolgot sütni, tehát kekszre esett a választás. A versenyben volt még Maci mogyoróvajas keksze, de amit megsütöttem végül, az Dolcevitát dicséri, bár az ajánlott tönkölypehely hiányában zabpelyhet használtam fel a kekszhez.



Hozzávalók:
10 dkg vaj
20 dkg liszt
5 ek. kakaópor
2 marék zabpehely
1 tojás
1 cs. sütőpor
csipet só
barna cukor

A lisztet elkeverjük a száraz hozzávalókkal (a cukrot mindenki ízlés szerint adagolhatja), majd hozzáadjuk a felkockázott vajat és a tojást is, és a tésztát összegyúrjuk. 1 órára a hűtőbe tesszük, majd 7-8 mm vastagra kinyújtjuk és pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. A tetejére tönkölypehely helyett pirított zabpehely került. 180 fokos előmelegített sütőben 10-12 perc alatt sül meg.

1 megjegyzés:

Georgina írta...

Jó recept. Meglepően jól sikerült. Összeállitas után nagyon morzsalékos volt, azt hittem atomjaira hullik szét majd, de nem. Nagyon jó lett. Köszi

Blog Widget by LinkWithin