2008. december 12., péntek

Mini cheesecake

Szintén Stahl Judit receptet vettem alapul, a Végre otthon c. könyvében található New York sajttortáét.
Úgy gondoltam, hogy a muffinformába túl sok lesz a 62,5 dkg krémsajt, így csökkentettem az adagot, de még így is 2 szuffléformát meg tudtam tölteni a kimaradt krémmel. A Speculoos krémemet is ki szerettem volna próbálni sütiben, 3 minitorta töltelékébe kevertem is belőle, de az eredmény nem lett túl vonzó. Tanulság: a Speculoos krémet nem szabad sütni.


És hogy megfejeljem a dolgot, csináltam egy kis csokis karamellszószt toppingnak, amit szintén kihagyhattam volna, mert teljesen elnyomta a sajtkrémet, jobban illett volna egy kis gyümölcsös öntet a tetejére.


Hozzávalók:
16 dkg csokis keksz
8 dkg vaj

25 dkg mascarpone
12,5 dkg Philadelphia krémsajt
12,5 dkg túró
2 tojás
1 kanál liszt
0,6 dl tejföl
10 dkg porcukor
1 cs. vaníliás cukor
reszelt citromhéj

A muffintepsi mélyedéseit kibéleljük muffinpapírral vagy ha ez nincs, akkor sütőpapírral. A kekszet apróra törjük vagy megdaráljuk, összekeverjük a vajjal és elosztjuk a 12 formában.
A sajtkrémeket és a túrót összekeverjük, hozzáadjuk a cukrot, a tojásokat, a tejfölt, a lisztet, a vaníliás cukrot és a citromhéjat is. Ezt a krémet rákanalazzuk a vajas-kekszes alapra.
165 fokos előmelegített sütőben 40-45 perc alatt megsütjük, majd kihűtjük és egy éjszakára a hűtőbe tesszük.


Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin