2008. november 27., csütörtök

Csokis keksz

A Nők Lapja mellékleteként jelent meg két vagy három hete a Dr. Oetker ünnepi receptgyűjteménye. Nem nagyon szoktam ilyen kiadványokból sütni, de most megtettem, mert nem hagyott a csokis keksz nyugodni. És megérte.
Kicsit szkeptikusan álltam hozzá, túl soknak tűnt a száraz hozzávalók mennyisége, de pont jó lett a tészta.



Hozzávalók:
12,5 dkg vaj
12,5 dkg cukor
1 cs. vaníliás cukor
2 tojás
10 dkg liszt
2 teáskanál sütőpor
10 dkg darált dió (eredetileg mandula)
2 ek. cukrozatlan kakaópor
10 dkg zabpehely
10 dkg reszelt étcsoki

A vajat a cukorral és a vaníliás cukorral habosra keverjük, a tojásokat egyenként hozzáadva tovább keverjük. A lisztet a sütőporral és a kakaóporral elvegyítjük, majd hozzáadjuk a diót, reszelt csokit és a zabpelyhet is. A száraz hozzávalókat a vajas masszához adjuk, sima tésztává dolgozzuk (kicsit ragacsos a végeredmény, de ilyennek kell lennie). Egy gáztepsit kibélelünk sütőpapírral, és a tésztából kis halmokat rakunk rá egy kanál segítségével. Én 4x4 darabot pakoltam a tepsire, ugyanis sütéskor szétlapulnak. A tetejüket egy lisztezett kanál segítségével ellapíthatjuk, de szerintem a nélkül is szétlapul sütéskor. 180 fokos előmelegített sütőben 14 perc alatt sül meg. Nekem 2x16 darab keksz lett a tésztából.
A teteje cukormázzal díszíthető.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Milyen jó, hogy irtad, igy bátrabban kipróbálom én is a recepteket.Judit.

Névtelen írta...

Szia!

Olvasom és gondolkodtam azon, megcsinálom a Csokis kekszet. Elkészültem vele és megkostoltam.
Finom lett.

Blog Widget by LinkWithin