2008. február 17., vasárnap

Gnocchi spenóttal

Pénteken a volt kolléganőim jártak nálam vendégségben, és az egyik közös kedvencünket készítettem el: spenótot, igaz, most nem a hagyományos spenótos tésztát, hanem spenótos gnocchit. Még az előző munkahelyemen fedeztük fel a közös vonzalmat a spenóthoz, igazából én előtte hallani sem akartam arról, hogy megkóstoljam, tekintve, hogy gyerekkoromból csak negatív emlékeim maradtak a spenótevéssel kapcsolatban.
Szóval ebédidőben, kalákában főztük a spenótos tésztát, mindenki hozott valamilyen hozzávalót, és közösen összedobtuk.
Maci oldalán találtam rá a spenót egy újabb felhasználási módjára, íme a recept hat személyre.


Hozzávalók:
1 kg gnocchi ( a bátrabbak otthon is elkészíthetik, én idő hiányában készen vettem)
50 dkg fagyasztott spenót
2 kanál liszt
kb. 4 dl tej
5 dkg vaj
só, bors, szerecsendió
4 gerezd fokhagyma
kék penészes sajt


A gnocchit megfőzzük, ez pár perc alatt készen is van. Közben a vajon megfuttatjuk a lisztet, hozzákeverjük a tejet és besűrítjük. Beletesszük a felengedett spenótot és a lereszelt fokhagymát, sót, borsot és ízlés szerinti szerecsendiót. Összefőzzük, nem baj, ha nem túl sűrű, a gnocchi be fogja szívni a felesleget. A gnocchit tűzálló tálba tesszük, hozzákeverjük a spenótos masszát és a morzsolt sajtot, majd mindezt összekeverjük. Én a tetejére tettem a maradék spenótból és megszórtam még egy kis sajttal. 200 fokos előmelegített sütőben 30-40 perc alatt elkészül.

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin