2008. február 3., vasárnap

Cheesecake

Mindig van egy 2-3 sütiből álló listám, ezekből választom ki, hogy melyik legyen az, amelyiket meg is sütök. Ezekhez általában begyűjtöm a hozzávalókat, hogy bármikor megsüthetőek legyenek. A mostani listámon a következők vannak: cheesecake, churros, szilvalekváros morzsolt süti, nutellával töltött kelt buci, Maci -féle mogyoróvajas keksz, gateau au chocolat és krumplifánk. A kényesebb hozzávalókat - úgy, mint mogyoróvaj és Nutella - megpróbálom önmagam elől elrejteni, sajnos kevés sikerrel, a mascarponét pedig még én sem tudom magában megenni, ezért a mostani recept.



Hozzávalók:
250 g keksz (Hobbits)
100 g vaj

A krémhez:
500 g tejszínes krémsajt (itt mascarpone)
150 g cukor
1,5 ek. liszt
2 kk. vanília
1 citrom lereszelt héja
1 dl tejföl
2 tojás

A sütőt előmelegítjük 165 fokra. A kekszet ledaráljuk és összekeverjük a megolvasztott vajjal. A 23 cm-s tortaformába sütőpapírt teszünk, beleegyengetjük a vajas kekszet és 10 perc alatt elősütjük.
Közben a krém hozzávalóit egy nagy tálba tesszük, és pár perc alatt habosra kavarjuk. A krémet rátesszük a kekszes alapra és 50 perc alatt 165 fokon megsütjük. Miután kihűlt, egy éjszakára a hűtőbe tesszük. A kapcsos tortaformámat a biztonság kedvéért alufóliával körbetekertem, nehogy baleset legyen a kicsöpögő alapanyagok miatt.
Miután megsült, a sütő ajtaját nyitva hagytam, és ott hűtöttem ki. A recept Stahl Judit Végre itthon c. könyvében is megtalálható, de ezt a mascarponés verziót barátnőm sütötte meg karácsonyra, akkor kaptam kedvet hozzá.

Sok-sok cheesecake itt

1 megjegyzés:

lilli írta...

És kaptam belőle. És finom volt.

Blog Widget by LinkWithin