2008. január 20., vasárnap

Mandulás-vaníliás süti

Ezt a receptet egy volt kolléganőmtől kaptam, teljesen odavolt érte és igaza is volt, mert tényleg nagyon finom lett, ahogyan a kissé megpirult tejszínes mandula belesült a tésztába...


Hozzávalók a tésztához:

1/4 l tej
50 dkg liszt
10 dkd cukor
1 vaníliás cukor
csipet só
3, 5 dkg élesztő
17 dkg vaj

A hozzávalókat beleöntöttem a kenyérsütőgépembe, és megvártam, hogy 90 perc alatt gyönyörű tésztát dagasszon a gép. Kenyérsütőgép nélkül a hagyományos utat követjük.

Közben elkészítjük a mandulás krémet.

Hozzávalói:
8 dkg vaj
10 dkg cukor
1 dl tejszín
20 dkg szeletelt mandula

A vajat, a cukrot és a tejszínt felfőzzük, beletesszük a mandulát és addig forraljuk, amíg a tejszín fel nem szívódik. Amikor kihűlt, a tésztára tesszük és kb. 35 perc alatt 175 fokon megsütjük. Nálam itt volt az első problémás rész, mert 200 fokon kezdtem el sütni, de a mandula elég hamar megpirult, úgyhogy a hőmérsékletet csökkentettem, és alufóliával lefedtem a tésztát.
A mandulás tésztát kettévágjuk keresztben, és a felső részét tetszés szerinti mennyiségű kockára vágjuk, mert a krémmel való töltés után eléggé nehézkes lenne már szeletelni.

Megtöltjük a krémmel:

1 cs. pudingpor
½ liter tej
cukor
2,5 dl tejszínhab
zselatin
1 citrom héja


A pudingport az útmutató szerint megfőzzük, még melegen belekeverünk 3 lapzselatint (vagy sima zselatint, szintén az útmutató szerint), a citrom héját belereszeljük. Felverjük a tejszínt és a pudinghoz keverjük.
És itt következett be a nap második malőrje: a tejszín nem akart felverődni, és amikor azt hittem, hogy mégis, akkor gyorsan összecsomósodott. Ekkor már kellőképpen feszült voltam, és nem voltam hajlandó egy újabb adag tejszínnel kísérletezni, valószínűleg az égiek sem akarták, hogy beletegyem a krémbe.
Így a sima citromhéjas pudinggal töltöttem meg a tésztát.

De: legközelebb csak fél adag tésztát dagasztok, és csak a mandulás krémmel sütöm ki, nem teszem bele a vaníliás krémet, mert a nélkül is isteni finom, és kevesebb macerával jár.

2 megjegyzés:

lilli írta...

Szia Szörny!
Az csupa véletlen, hogy az Amuses bouche-on épp egy moelleux au chocolat recept van, ráadásul egyszerű és gyors is...

sütiszörny írta...

ahh, tényleg. A sors is ezt akarja.

Blog Widget by LinkWithin