2008. augusztus 26., kedd

Kígyórétes

A nyaralás alatt megcsömörlöttem a sok éttermi édességtől és amint hazaértünk és kialudtam magam, nekiálltam egy kis házi sütinek. Íme:


Hozzávalók:
50 dkg liszt
25 dkg vaj
1 egész tojás + 1 sárgája
2 ek. cukor
2 dkg élesztő
1 csipet só

A töltelékhez:
alma, cukor, fahéj, kevés citromlé
túró, porcukor, vaníliás cukor, tojás

A vajat elmorzsoljuk a lisztben, közben az élesztőt felfuttatjuk egy kevés cukros tejben. A vajas liszthez hozzáadjuk a cukrot és a sót, a közepébe öntjük az élesztős tejet és a tojásokat, tésztát gyúrunk belőle. Igaz, hogy élesztős tészta, de nem kell keleszteni, sütés után finom, porhanyós lesz.
A tésztát 3 részre osztjuk, a lapokat kb. 35x25 cm-s téglalappá nyújtjuk, és a hosszabbik oldalakat kb a tészta egy harmadáig, 2 centis csíkonként bevagdossuk. A tölteléket a tésztalap sima részén elosztjuk és a két oldalon lévő csíkokat – mintha hajat fonnánk – a töltelék felett áthajtjuk. Tojással megkenjük, és előmelegített sütőben 175 fokon 25 perc alatt megsütjük.

A töltelékről: bármivel tölthető, én egy rúd túrósat csináltam (¼ kg túróból, 1 tojás sárgájából, cukorból, vaníliás cukorból) és 2 rúd almásat (5 almából, fahéjból, cukorból), de ahol először ettem, ott volt tökös-mákos és tejberizses (nyammmm) is.


Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin