2007. november 4., vasárnap

Fehér csokis süti (Stahl féle)

Ezt a receptet még a Stahl konyhájában láttam, de a Végre otthon c. könyvében is megjelent. A műsorban és a könyvben leírt recept nem teljesen egyforma, én a tévében látottakat követtem, ahol a sütési időt 25 percben jelöli meg, szerintem még ez is túl sok volt.

Hozzávalók
30 dkg fehér csokoládé, apróra darabolva
20 dkg vaj
3 tojás
15 dkg cukor
1 kávéskanál vaníliaaroma
20 dkg liszt
1 púpos kávéskanál sütőpor
1 citrom reszelt héja
opcionálisan 10 dkg mazsola, rumban felfőzve és leszűrve (én ezt kihagytam, mert nem tudom elviselni az ázott mazsolát)


A sütőt 175 fokra előmelegítjük, egy 20x30 cm-es tepsit vagy tálat kivajazunk. 20 dkg fehér csokit a vajjal együtt megolvasztjuk, kicsit lehűtjük, a maradék csokit pedig apróra daraboljuk. A tojásokat kikeverjük a cukorral és a vaníliaaromával, hozzáadjuk az olvasztott csokis vajat, majd apránként a lisztet, végül a reszelt citromhéjat és a csokidarabkákat.

A tésztát beleöntjük az előkészített tepsibe, és a recept szerint 25 perc alatt megsütjük, de elég lett volna 20 perc is: így belül a tészta krémes marad, a külseje pedig megszilárdul.

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin