2010. december 13., hétfő

Csokis sablé

Ez a recept is az Elle a table decemberi számában volt, szóval ez már a harmadik abból a számból. Amikor elolvastam a receptet, kicsit elbizonytalanodtam: tényleg élesztőt kell beletenni? Fel is készültem lelkileg, hogy ez az ehetetlen kategória lesz, majd felturbózom egy kis házi málnalekvárral, és mindjárt jobb lesz. De nem kellett utólag manipulálni, lekvár nélkül is fincsi volt.

Hozzávalók:
24 dg liszt
12 dkg vaj
5 dkg porcukor
½ tasak szárított élesztő
2-3 evőkanál tej
15 dkg ét- és tejcsoki vegyesen, apróra kockázva ( 6 dkg aszalt áfonyát is ír az eredeti recept)
1 csipet só

A lisztet, az élesztőt, a cukrot elkeverjük, elmorzsoljuk benne a puha vajat. Belekeverjük a csokit és a sót, majd annyi tejet, hogy a massza összeálljon. Egy 25x25 centis formát kibélelünk sütőpapírral, és a tésztát ellapítjuk benne. 165 fokra előmelegített sütőben kb. 30-35 perc alatt megsütjük, akkor jó, ha a teteje már kezd pirulni.
Az eredeti recept 150 fokot és 25 percet írt, de az egyáltalán nem volt elég a tésztának.

Langyosra hűtjük és háromszög alakú kekszeket vágunk belőle. A felét én megkentem lekvárral de anélkül is finom volt.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon guszta

Blog Widget by LinkWithin