2010. június 23., szerda

Fahéjas csiga - Ree Drummond receptje

Szoktam sima, kelt tésztákat sütni, ez most egy amerikai recept, Pioneer Woman oldaláról. A hagyományos csigáimhoz képest annyi a különbség, hogy a sütés után a tésztát meg kell öntözni egy cukros-kávés sziruppal. Éppen csak annyival, hogy még másnap is fincsi puhák legyenek. Az eredeti recept hozzávalót harmadoltam, az öntetbe tett cukor mennyiségét pedig radikálisan lecsökkentettem.

Hozzávalók:
3 dl tej
8 dkg vaj
5 dkg cukor
2,5 dkg élesztő
kb. 40 dkg liszt
1/3 teáskanál só

A töltelékhez:
8 dkg vaj
8 dkg nádcukor
sok fahéj

Az öntethez:
12 dkg cukor
2 dkg tej
2 dkg olvasztott vaj
2 dkg lefőzött kávé
csipet só
1 teáskanál juharszirup

A tészta hozzávalóiból tésztát dagasztunk (én a kenyérsütőgépem dagasztó programjával). Ha tésztát túl lágynak találjuk, mehet hozzá még egy kis liszt – nyújtható tésztát kell, hogy kapjunk. A tésztát vékony téglalappá nyújtjuk, meglocsoljuk a félig felolvasztott vajjal, meghintjük a cukorral és sok-sok fahéjjal. A tésztát feltekerjük, 3-4 cm széles szeletekre vágjuk, majd a csigákat kivajazott jénaiba pakoljuk (nekem négy csiga kimaradt, azokat egy kisebb formába tettem). 200 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt barnára sütjük.

A mázhoz egyneművé keverjük a hozzávalókat Amikor a tésztát kivesszük a sütőből, meglocsoljuk az öntettel, és hagyjuk, hogy hűlés közben magába szívja.

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Imádom, egyik nagy kedvencem. Nem tudok vele beltelni. Nagyon guszta lett

Orsi írta...

Szia!
Meg tudnád adni az e-mail címed?
Előre is köszi!

sütiszörny írta...

Bianka, :)
Orsi: a profilomban megtalálod.

Blog Widget by LinkWithin