2007. december 17., hétfő

Gyömbéres keksz

Azt hiszem, én csak szomorú színű sütiket tudok sütni, íme a következő, ez is a karácsonyi egységcsomagba kerül. Először szemeztem Maci mogyoróvajas sütijével, de a karácsonyhoz jobban illőnek találtam a gyömbért. A mogyoróvajasról egyébként nem mondtam le, hosszas keresgélés után tegnap rátaláltam az elsődleges lelőhelyre, úgyhogy mostantól onnan szerzem be az árut. Ez megint Stahl J. recept az nlc-ről.

Hozzávalók:
20 dkg liszt
10 dkg cukor
10 dkg vaj
½ kávéskanál szódabikarbóna
1 csipet sütőpor
5 ek. méz

A fűszerkeverékhez:
2 púpos kávéskanál gyömbér (őrölt)
1 kávéskanál fahéj
1 késhegynyi szegfűszeg
1 késhegynyi fehér bors (ezt kihagytam)

A fűszerkeveréket összekeverjük. A lisztet összekeverjük a cukorral, sütőporral, szódabikarbónával, cukorral, a fűszerkeveréket, és elmorzsoljuk a vajat is benne. Amikor a tészta kezd összeállni, belekeverjük az 5 kanál mézet is, így szép, formázható tésztát kapunk. A sütőt 190 fokra előmelegítjük, a tepsit kivajazzuk. A tésztából kb. 2 cm-es gombócokat formázunk, és elég távol rakjuk őket egymástól (én itt rontottam el, a gáztepsiben egy sorba 6 gombócot tettem, de ez túl soknak bizonyult, és összeértek sülés közben. Szerintem az ideális 4 gombóc/sor). A kekszek tetejét megkenjük tojásfehérjével, és mindegyiket megszórjuk kristálycukorral. 10-12 perc alatt sül meg.

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin