2007. október 21., vasárnap

Töltött padlizsán

A múlt héten vettem két padlizsánt, gondoltam, lesz időm és valamelyik este csinálok töltött padlizsánt. Amit amúgy még soha nem csináltam. Tegnap végre rászántam magam, íme a végeredmény.


Hozzávalók:
2 padlizsán
30 dk darált hús (disznó volt, a marhát nem szeretem)
2 paradicsom
1 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
fűszerek: só, bors, bazsalikom, majoránna

A padlizsánokat kettévágjuk, besózzuk, keresztben bevagdaljuk, a vágott felével lefelé, egy serpenyőben kb 5 percig, kevés olajon átsütjük. Amíg kihűlik, el lehet készíteni a töltelékket. Én sajnos nem vártam meg ezt a kihűlést, ezért kisebb égési sérüléseket szenvedtem. A töltelékhez megpirítjuk a hagymát és a fokhagymát, hozzáadjuk a husit, fűszerezzük. Amikor teljesen lepirul, beletesszük a felkockázott paradicsomot (a héját előtte húzzuk le) és a padlizsán kikapart belsejét, fedő alatt összefőzzük és lepirítjuk. A padlizsánokat csak annyira kaparjuk ki, hogy maradjon a héjon egy legalább 1 centis réteg.
Egy tepsit kiolajozunk, beletesszük a padlizsánokat, arra a tölteléket, 175 fokon 20 percig sütjük, reszelt sajttal megszórjuk, és még öt percig sütjük. Egy hústűvel azért nem árt ellenőrizni, hogy a padlizsán teljesen átsült-e. Amin utólag változtatnék: szerintem hiányzott belőle a friss petrezselyem, legközelebb biztosan kerül bele. Végül ezt a kritikát kaptam itthon: a rántott hús azért jobb. Köszönöm....

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin