2010. január 16., szombat

Csokoládés kekszek

Pierre Hermé „Le Larousse du chocholat” c. könyvéből szereztem ezt a receptet. A 380 recept közül elég nehéz válogatni, főleg mert tele van a könyv szebbnél-szebb fotókkal, és mindegyiket azonnal meg akartam sütni.

Hozzávalók:

38,5 dkg liszt
3,5 dkg kakaópor
1 csipet fahéj
1 csipet só
28, 5 dkg puha vaj
12,5 dkg porcukor
¼ kávéskanál vaníliakivonat

1 tojássárgája
kristálycukor

Én fél adagot sütöttem, ami kb. 1 gáztepsit töltött meg, úgyhogy mindent feleztem.

A lisztet átszitáljuk, belekeverjük a kakaóport, a sót és a fahéjat is. A vajat felkockázzuk, habosra keverjük, hozzáadjuk a cukrot és a vaníliát. Beledolgozzuk a lisztes keveréket, 2 gombócot gyúrunk belőle, amiket fóliával letakarunk és 30 percre a hűtőbe tesszük.

30 perc múlva a gombócokat 4 cm átmérőjű rudakká gyúrjuk, úgy, hogy a levegőt kiszorítjuk teljesen belőle. Alufóliába csomagoljuk és 2 órára (vagy egy éjszakára) a hűtőbe tesszük.

A sütőt 180 fokra előmelegítjük, a tepsit sütőpapírral kibéleljük. A rudakról levesszük a fóliát, bekenjük a felvert tojássárgájájával, kristálycukorba hempergetjük, majd 1,5 centis szeleteket vágunk belőle. Mielőtt a tepsibe tesszük a kekszeket, a szélüket újra beleforgatjuk a cukorba.
Kb. 15 perc alatt megsül, de folyamatosan figyelni kell, mert könnyen megég.


Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin